Карантинна допомога найманим працівникам та ФОПам із квітня 2021 р.

Все, що потрібно знати бухгалтеру для того щоб вчасно та корректно сплатити податки та збори
Відповісти
Juliya
Повідомлень: 116
З нами з: 24 червня 2019, 17:31

Карантинна допомога найманим працівникам та ФОПам із квітня 2021 р.

Повідомлення Juliya » 12 квітня 2021, 10:14

06.04.2021 р. Президент підписав Закон від 30.03.2021 р. № 1358-IX "Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2".

Ним пропонується забезпечити за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів виплати допомоги застрахованим особам, які втрачають частину заробітної плати чи доходу у разі запровадження додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів. Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Його опубліковано в "Голосі України" № 65 від 08.04.2021. Відповідно його норми почнуть діяти з 09.04.2021 р.

Умови та розмір виплати допомоги

Застрахована особа має право на отримання допомоги на підставі самостійного звернення такої фізичної особи. Допомога застрахованим особам виплачується:
  • за рахунок коштів Державного бюджету України – у розмірі 8000 гривень;
  • за рахунок коштів місцевого бюджету – у розмірі, визначеному рішенням органу місцевого самоврядування.
Застрахована особа, яка має право на отримання допомоги, має бути:
  • найманим працівником суб'єкта господарювання, основний вид економічної діяльності якого заявлений першим у відомостях з ЄДР станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення на отримання допомоги, та відповідає видам, визначеним у Переліку видів економічної діяльності https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesenn ... 329-070421,
  • або ФОП, основний вид економічної діяльності якого заявлений першим у відомостях з ЄДР станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення на отримання допомоги, та відповідає видам, визначеним у Переліку видів економічної діяльності.
Кому допомога не надаватиметься?
  1. Найманим працівникам:
    • які на дату звернення працюють у суб'єкта господарювання, що не нарахував ЄСВ за усі місяці відповідного кварталу, а саме:
      • четвертого кварталу 2020 року, якщо додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи, пов'язані із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), запроваджені у лютому – квітні 2021 року;
      • першого кварталу 2021 року, якщо додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи, пов'язані із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), запроваджені у травні – липні 2021 року;
      • другого кварталу 2021 року, якщо додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи, пов'язані із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), запроваджені у серпні – жовтні 2021 року;
      • третього кварталу 2021 року, якщо додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи, пов'язані із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), запроваджені у листопаді – грудні 2021 року;
    • які працюють у суб'єкта господарювання, основний вид економічної діяльності якого на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення, не відносився до Переліку видів економічної діяльності;
    • які працюють у суб'єкта господарювання за сумісництвом;
    • середня заробітна плата яких перевищує тридцять тисяч гривень на місяць. При цьому для обчислення середньої заробітної плати враховуються усі три місяці останнього звітного кварталу, який передує поданню звернення.
    • ФОП, які є застрахованими особами:
      • державна реєстрація яких на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення, становить менше трьох місяців;
        які за останній звітний рік сплатили єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за себе менше ніж за шість місяців;
      • основний вид економічної діяльності яких на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення, не відносився до Переліку видів економічної діяльності;
      • які є найманими працівниками та фізичними особами – підприємцями одночасно;
      • підприємницька діяльність яких на останній день місяця, який передує місяцю, в якому у відповідному регіоні запроваджуються додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи, пов'язані із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, припинена.

    Порядок виплати допомоги

    Виплата допомоги застрахованим особам здійснюватиметься на підставі заяви застрахованої особи, поданої в електронній формі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.

    Застрахована особа має право звернутися із заявою про виплату допомоги протягом 30 днів із дня запровадження на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів, пов'язаних із поширенням COVID-19.

    У заяві зазначаються:
    • прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) особи, її дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
    • адреса реєстрації місця проживання заявника;
    • номер банківського рахунка заявника для виплати допомоги – за стандартом IBAN;
    • підтвердження відповідності застрахованої особи вимогам цього Закону;
    • надання згоди заявником на обробку персональних даних відповідно до закону.
    Порядок подання та форма заяви про надання допомоги визначається Кабінетом Міністрів України.

    Перерахування коштів для виплати допомоги з Державного бюджету України здійснюється ПФУ за списками на виплату, наданими Мінцифри в межах сум, які надійшли від головного розпорядника відповідної бюджетної програми, не пізніше наступного операційного дня після їх надходження. ПФУ подає списки на виплату допомоги застрахованим особам з Державного бюджету України уповноваженому КМУ банку для проведення платежів, який перераховує кошти застрахованим особам не пізніше наступного операційного дня після їх надходження.

    Виплата такої допомоги застрахованій особі здійснюється уповноваженим банком на банківський рахунок (у форматі IBAN), зазначений у заяві застрахованої особи.

    Порядок виплати допомоги застрахованим особам відповідно до цього Закону за рахунок коштів місцевих бюджетів визначається органами місцевого самоврядування відповідно до закону.

    Відповідальність застрахованих осіб

    Застраховані особи несуть відповідальність за достовірність інформації, наданої для отримання допомоги, передбаченої цим Законом.

    У разі виявлення недостовірних відомостей, наданих застрахованою особою, на підставі яких було виплачено допомогу, що впливають на право застрахованої особи на її одержання, сума допомоги підлягає поверненню застрахованою особою до Держбюджету та відповідного місцевого бюджету у визначеному КМУ порядку.

    Не повернуті добровільно суми, передбачені абзацом другим цієї частини, підлягають стягненню на підставі рішення про відшкодування допомоги, яке видається територіальним органом ПФУ, та є виконавчим документом.

    Коли можна буде подавати заяви?

    За інформацією від Мінекономіки, заяви можна буде подавати після набрання Законом чинності та ухвалення Урядом необхідних нормативно-правових актів на його виконання. Для розробки відповідних проєктів постанов Кабмін має 10 днів, документи вже готуються.

    Відповісти